Hoe een ieder denkt over de oorlog in Oekraïne is niet aan ons, dat laten wij geheel in het midden maar dat er zich een humanitaire ramp voltrekt is duidelijk.

In dat licht is “Stichting Help Ukraine” in Stiphout-Helmond opgericht.

De familie Boudewijns is in de carnavals week een inzamelingsactie gestart omdat zij een agrarisch bedrijf in de Oekraïne hebben met ongeveer 80 man in dienst waar hele gezinnen afhankelijk zijn van het inkomen van 1 personeelslid. Zoals met zoveel initiatieven is het hier ook zo, van het een komt het ander.

Met diverse vrijwilligers wordt hard gewerkt en zijn inmiddels vier vrachtwagen combinaties vol hulpgoederen afgeleverd in Siret, Roemenië, op de grens met Oekraïne.

Vrijwilligers uit Oekraïne komen met kleine transportbusjes naar Siret om de hulpgoederen te sorteren tot op maat gemaakte pakketten en worden verdeeld onder de inwoners van diverse dorpen, ziekenhuizen,  vluchtelingen en het leger.

De transporten worden volledig gesponsord mogelijk gemaakt door het transport bedrijf “InstaFreight GmbH ” uit Berlijn.

De hulpgoederen worden continu in overleg met Oekraïense vrijwilligers afgestemd, zodanig dat ze ondersteunen in de eerste noden. Daarnaast hopen we op korte termijn de ANBI status te verwerven zodat gelden die al gedoneerd zijn en mogelijk nog worden gegeven ingezet kunnen worden voor vervolg hulp op de langere termijn.

Wie zich geroepen voelt, particulier of bedrijfsmatig, om te steunen in welke vorm dan ook is van harte welkom.

Samenstelling Bestuur

VoorzitterAndré Boudewijns